Tuesday 30 October 2012

PERKONGSIAN UNTUK SEMUA



Bermula pada ahad malam pada waktu itu,ttiba motor yang ditunggang oleh ayah pancit ketika mengambil aku dari pulang kerja..Tanpa rasa segan silu aku menolong ayah menolak motor pergi ke stesen minyak utuk mengempam motosikal ..Sampai di situ,moto y dipam itu gagal menjadi sediakala, sedihnya keadaan masa itu..diorang hanya mengelak ketawa untuk kita…ade y berbunyi ‘AKAK HAUS LAH’..bukan lah aku minta pertolongan dengan diorang tapi diorang tiada budi bahasa.SAKIT NYA HATIKU..! Masa itu ade hamba allah nie  menolong aku dengan ayahku,die ingin menghantar aku pulang..sebagai anak aku x sampai hati membiarkan ayah aku pulang bersendirian seorg2 waktu malam aku menolak pelawaan diorg..Walaupun jarak rumah aku 3km dari pt jawa,memanglaa nampak jauh tapi berbekalkan kesabaran,ketabahan ALHAMDULILLAH JAUH NAMPAK DEKAT.Ketika sedang berjalan tolak motor ternampak kedai motosikal hanya bukak separuh pintu terdetik kedai 2 masih bukak lagi mesti diorg mahu menolong,menghampiri kedai itu hanya minta untuk menukar tiup motosikal..Alangkah duka diorang hanya ckp ‘U LETAK MOTO KT SINI ESOK BARU ANGKAT AMIK’
       YA ALLAH jika ini ujian darimu,aku menerimanya dengan selapangnya dan aku sedar kita ini aku kesusahan kita nampak ape taraf layanan dorang kepada kita…Kita nie hidup kekadang kat bawah,kekadang kat atas..Sekurang2ya ujian dari ALLAH itu DEKAT DENGAN KITA.. Sebagai manusia janganlah kita lupa diri dan sentiasa DI UJI..

0 comments:

Post a Comment


I made this widget at MyFlashFetish.com.